Hottop aka Thonna

Heej!
Tänkte berätta om min lilla ponny, hennes historia! ;)

Thonna föddes på Södra Jorvik där hon tillbringat hela sitt liv fram tills i förrgår...
Hon föddes på ett hoppstuteri där dom börjar vänja hästarna vid bommar och hindrestöd och hoppning vid ett års ålder. Thonna tyckte det var jättekul med hoppning och hon var en av dom bästa på det. Hon var även väldigt snäll så hon såldes till en ponnyryttare som utbildade henne lite mer, mycket inom dressyr innan hon sålde Thonna vidare till en ridskola på Södra Jorvik, då. Där Summerstar bor nu, Bloodys 9-åriga syster.
Men iallafall, hon gick ridskola där i nästan 1 år, hon var väldigt pigg och populär bland dom erfarnaste ponnyryttarna. I början gick hon bara i dom mest avancerade grupperna, där eleverna fortfarande fick rida B-ponny, då. Hon gick i dom grupperna i ungefär två månader innan hon också gick nybörjargrupperna. Hon gick två lektioner per dag, och, som dom andra hästarna, fick sina två vilodagar fredag och lördag, dock reds hon varannan lördag av en ryttare som hade en egen ponny men den var halt ett tag och då red hon Thonna istället och utbildade henne vidare, jobbade botr denhär jobbigaste energin så att hon kunde gå i nybörjargrupperna.
Denhär tjejens ponny var rätt gammal och efter lite mindre än ett halvår efter att hennes ponny blivit bra igen började hon leta B-ponny att tävla. Hon köpte Thonna och har tävlat henne i, vad blir det..? 5 år ungefär. Efter det såldes Thonna igen och då kom hon till mig! ♥
Så Thonna har alltså gått ridskola i ett år medans hon var 5-6 år och därefter tävlats i ungefär 5 år innan hon kom till mig!
 
Så nu är hon min lilla gulleponny och jag hoppas hon ska trivas här! Nuttisen! 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar & gör mig glad! :))

Vilket är ditt vackra namn?
Vill du kommas ihåg?

Vill du skriva din E-post adress? (den syns bara för mig)

Blogg eller hemsida?

Kommentera här under! <3

Trackback