Dagens ridpass - Frallan & Cinta

Heej!
Idag har jag ridit ett lätt dressyrpass på Frallan (typ trimmat, kan man säga) och hoppat barbacka på Cinta! :D
 
En bra dag för träning. Ska ta ut Figge & hoppträna lite, barbacka här också. Ska starta en lätt C (80 - 100 cm) och en lätt B (tror det var 90 - 110 cm) till helgen! Kickar igång vår tävlingssäsong med två bra klasser! :D
 


Med Frallan jobbade jag mycket trav, även flera övergångar till skritt. Hon var riktigt fin och jag tror på henne. Jag har bestämt mig för att sälja henne vidare till någon som vill börja tävla, då hon är C-ponny och jag rider storhästar och D-ponnys. Men först ska jag utbilda henne i hoppning och dressyr och äver starta några klasser med henne innan hon säljs vidare! :)
 
Bilder:
 
 
 
Blev faktiskt en premiärgalopp på henne, en långsida men det kändes riktigt bra! :D
Hon smygökade farten så jag kände att det var dags för en galopp när hon väl var så framåt & pigg. Gav henne en övertydlig galoppskänkel (dock tryckte jag försiktigt med skänklarna) och använde kommandot "gaaaaaaalopp" vilket hon är van vid då hon longerats med sadel mycket! :)
 


Med Cinta jobbade jag mycket galopp, känner att jag behöver få bra kontroll på galoppen och det är lättast att jobba hästar barbacka, tycker jag, då man kommer närmare hästen utan sadel och därför var det lättare att jobba med henne! :D
 
Många bilder togs och här kommer några av dom:
 Hoppade fram på ett hinder på ca. 60-70 cm (Cinta är storhäst, 162, 7 cm så det är väldigt lågt för henne).
 
 Efter det gick jag över till en rullande linje med tre 80-90-cm-hinder. I galopp. Jobbade på att hålla ett jämt tempo genom hela övningen. HINDER NUMMER ETT  ↑↑

 HINDER NUMMER TVÅ ↑↑

 HINDER NUMMER TRE ↑↑
 
Efter det provhoppade jag kombinationen, i ett rullande, jämt tempo (100-110 cm, båda hindren)
HINDER NUMMER ETT ↑↑
 
 HINDER NUMMER TVÅ ↑↑

Är riktigt, riktigt nöjd med båda passen idag! :D
Nu ska jag "hopptrimma" Figge lite, barbacka!
En utvärdering om det kommer sen! PÖSS!

Kommentarer

Lämna en kommentar & gör mig glad! :))

Vilket är ditt vackra namn?
Vill du kommas ihåg?

Vill du skriva din E-post adress? (den syns bara för mig)

Blogg eller hemsida?

Kommentera här under! <3

Trackback