Dagens ridpass - Cinta, Frallan & Figge

Okej, vi kör rakt på sak! ;)

Cinta:
Jobbade mkt lösgörande arbete, få loss henne i sidorna oså.
Jobbade i alla gångarter men mest i galopp då det i sig är lösgörande för hästen.
Vart bara bilder i skritt och galopp...
 
Gick jättebra, hon var lydig & jättefin! :)


Frallan:
Red vid cavalettin nere i Moorland. Hon gick sjukt fint och var väldigt intresserad av bommarna, som jag trodde. Lät henne galoppera över dom ett varv, jag stod då i lätt sits/fältsits för att inte störa henne, hon hade även rätt långa tyglar så att hon skulle behålla bjudningen framåt och inte bli osäker, vinglig och saktar av.
Skrittade hela vägen ner (ledde i nedförsbacken då jag inte ville belasta hennes rygg för mycket) så jag travade direkt när jag kommit ner, efter en stund galopperade jag nåt varv på en stor volt i mitten innan jag red över cavalettin, efter det travade jag ett varv innanför, skrittade av genom att rida två varv runt Moorland-stallet innan pappa kom och hämtade oss! :)
 
 
 
Fina flickan! ♥ Jättenöjd med passet idag, hon var sjukt fin och jättelydig! :D
I helgen vilar hon (Figge ska tävlas så jag vet inte om jag hinner rida nån annan än honom...)


Figge:
Skrittade en kort slinga för att han ska få igång musklerna lite inför helgen! ;)
 
Han var hur mysig som helst och ja, pigg men lydig, så det blir en bra tävlingshelg! :D
Imorn kör vi en lätt B, på söndag en lätt C, go, go, go! ;)
 
Go natt! ♥

Kommentarer

Lämna en kommentar & gör mig glad! :))

Vilket är ditt vackra namn?
Vill du kommas ihåg?

Vill du skriva din E-post adress? (den syns bara för mig)

Blogg eller hemsida?

Kommentera här under! <3

Trackback